Verduurzaming & renovatie
We verduurzamen en renoveren vastgoed, zodat dit past binnen de omgeving en de woonwensen van deze tijd én die van de toekomst. Bij de aanpak van projecten hanteren we een stappenplan, waarbij we er altijd naar streven om de verwachting van de opdrachtgever te overtreffen. We kijken naar de behoefte áchter de vraag, houden korte lijnen en bieden een vast contactpersoon voor iedere opdrachtgever.
Planvorming
We beginnen met het inventariseren van de onderhoudsbehoefte, wensen en eisen van de opdrachtgever, op basis van resultaatgericht samenwerken (RGS). Aan de hand van de onderhoudsbehoefte en in samenspraak met de opdrachtgever, ontwikkelen we het projectplan. Deze vormt de basis voor de verdere planontwikkeling. Hierbij houden we rekening met budgetten, sociale aspecten, omgevingshaalbaarheid en bewonersdraagkracht, technische haalbaarheid en wet- en regelgeving.
Detailuitwerking en een goede bewonerscommunicatie
Het ontwikkelplan bouwen we op vanuit een scenariostudie, innovaties op het gebied van circulariteit en verduurzaming en een open begroting op elementen, ondersteund door een TCO-berekening. Door deze transparante werkmethodiek ondersteunen we de opdrachtgever bij zijn keuze en het kunnen beoordelen van zijn vastgoedportefeuille.
Om haalbaarheid en draagkracht bij de bewoners te verkrijgen, maken we gebruik van onze bewonersconsulenten. Zij kunnen in samenspraak met de opdrachtgever de bewonerscommunicatie optimaliseren waardoor er minimaal 70% draagvlak wordt behaald.
Uitvoering
Bij de uitvoering – van het voor de opdrachtgever meest economisch- en technisch beste scenario – maken we gebruik van onze eigen vakmensen en specialisten. Op de werkvloer werken we met een digitale werkomgeving. Zo zijn de beschikbare gegevens, tekeningen, afspraken en planningen altijd nauwkeurig. Dit draagt bij aan minimalisering van faalkosten en voorkomt ruis en vertraging in het uitvoeringsproces. Door te werken met een digitale werkomgeving kunnen we informatie van en naar de opdrachtgever optimaal beheren.
Overdracht naar beheer
Onze eigen kwaliteitscontroleur zorgt ervoor dat de kwaliteit wordt geborgd. De controles worden uitgevoerd volgens een van tevoren vastgesteld opleverprotocol, verwachtingscriteria en KPI’s. De kwaliteitsrapportages zijn de basis voor de overdracht, de aanvangskeuring en het MJOB. Controles en onderhoudswerkzaamheden vanuit het MJOB worden door onze onderhoudsdivisie jaarlijks in overleg met de opdrachtgever in kaart gebracht en op tijd en volgens het projectplan uitgevoerd.